Pages

Saturday, May 14, 2011

Akhirnya

Akhirnya....
firasat ku selama ini....
yang mengganggu aku...
telah terbongkor....
dia telah kedapatan dengan orang laen.....
meskipun rasa sakit...
aku terpaksa hadapinya juak....
aku betul2 tidak menyangka....
dia bole keluar makan dengan lelaki tu....
jalan sama lelaki tu....
ambil dia pi uma mw pi bandar.....
sms pun bukan maen manja.....
fon nya pun ada nama mnjanya BABY
selama beberapa minggu aku....
d layan seperti hanya kwn nya...
rupanya dia ada orang laen...
aku dapat rasakn yang dia sayang tu lelaki daripada aku....
tetapi apa yang aku mampu buat.....
aku hanya menahan kesakitan dan kepedihan itu....
aku tidak berhak membuat apa2 lagi....
kerna semua itu haknya...








Di saat ini...
aku mula menyesal dan serba salah...
kepada diriku.....
kenpa mesti saat ini baru aku sedar.....
bahawa aku tidak menjaganya betul2.....
aku hanya menyangka...
hanya mengambil berat aku bole buat dia sayang ama aku....
tetapi aku silap....
dengan kesilapan itu....
aku telah menyiksa diriku ini.....
akhirnya dia mempunyai seorang lelaki laen.....
aku taw dengan cara ku menjaga dia selama ini...
membuat dia mencari laen.....
walaupun dia suda tipu aku......
aku tetap terima hakikatnya.....




Semua ini hak nya....
aku hanya mampu berdiam kn diri....
aku tiada hak untuk merampas kebahagiannya....
semuanya ini...
hanya dia yang mampu memilih...
siapa pasangan hidupnya......
kerna yang bahagia ialah dia....
bukannya orang laen.....
sekiranya dia memilih lelaki itu juak...
aku terpaksa merelakan dia pergi...
untuk melihat dia lebih bahagia....
bersama orang laen.....






No comments:

Post a Comment